Szeretettel köszöntelek a ÖNSEGÍTŐK és TEHETŐSEK közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
ÖNSEGÍTŐK és TEHETŐSEK közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a ÖNSEGÍTŐK és TEHETŐSEK közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
ÖNSEGÍTŐK és TEHETŐSEK közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a ÖNSEGÍTŐK és TEHETŐSEK közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
ÖNSEGÍTŐK és TEHETŐSEK közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a ÖNSEGÍTŐK és TEHETŐSEK közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
ÖNSEGÍTŐK és TEHETŐSEK közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A részvételi, vagy idegen nevén participatív demokrácia korántsem új keletű. A legelső
ilyen demokrácia az amerikai őslakosok Hat Nemzet, ismertebb francia elnevezéssel: Iroquois
(azaz Irokéz) konföderációja volt, mely nem kevesebb, mint nyolcszáz
évvel az angolok megérkezése előtt alakult ki, és egyetlen nép sem
akart rajta változtatni, mert végig jól működött! Eredetileg öt
amerikai indián törzs között jött létre és biztosította a békét és
boldogulást a benne részt vevő közösségek számára. Hozzájuk
csatlakozott később egy hatodik törzs is.
Miközben Európa népei az egyház hatalmi terrorját voltak kénytelen
elviselni, az indiánok egy prosperáló demokráciát működtettek. Aztán jöttek a
fehér "államalapítók", akik ennek véget vetettek. Látszólag a
szabadság zászlaja alatt tevékenykedtek, valójában azonban szabadkőműves
trükkökkel apelláltak, céljuk pedig a hatalom megszerzése volt. A mai,
demokráciának hazudott rendszereket is hasonszőrű, másokat maguk alá gyűrni igyekvő, gátlástalan személyek
manipulálják.
Az Irokéz
Konföderáció részvételi demokráciája közösségi alapon szerveződött és teljes részvételt engedett a
politikában mindenkinek, aki bele kívánt szólni. A nőknek
ugyanannyi joguk volt mindehhez, mint a férfiaknak, ellentétben az
akkori európai demokráciákkal, vagy számos ma is létező, a nők
véleményét semmi vevő, demokratikusnak nem mondható rendszerekkel.
Sőt, bizonyos szempontból nagyobb is volt a hatalmuk a nőknek,
ugyanis ők tanították a fiatalabb generációkat, valamint a
hagyományok szerint a férfi minden tulajdona fölött a nők
rendelkeztek, kivéve a lovát és a fegyverét.
Jellemző, hogy bár az Egyesült Államok alkotmánya is sokat merített
az Irokéz Konföderáció elveiből, (Az Egyesült Államok alapítóit a
Római Köztársaság, Az Irokéz Konföderáció és John Locke politikai
filozófiái ihlették meg.) a participatív demokrácia rendszerét
nem vették át, mert különben soha nem szerezhették volna meg
maguknak a hatalmat. A széles körű részvételi demokrácia ugyanis
tökéletesen működik, és soha nem adott volna hivatalt, méltóságot az
arra méltatlan, csak a pénzre, hatalomra éhes embereknek.
A részvételi demokrácia lényegét tekintve ugyanis a víztiszta
demokráciát jelenti. Minden más forma már valamilyen módon alá-fölé
rendeltséget feltételez. A részvételi demokrácia egy olyan
demokrácia, mely bármilyen fajta érzelmi töltéssel bíró embernek megfelel, még az
anarchistáknak is, mert az arché, vagyis az államszervezet nem nő az
emberek fejére, nem uralkodik rajtuk. (Ehhez persze nem árt
tisztában lenni, hogy valójában mit is jelent az anarchia, az
anarchizmus fogalma. Lásd az előbbi linket.)
A részvételi demokrácia az olyan emberek demokráciája ahol
nincs hierarchia, senki sem akar mások kárára gyarapodni, vagy
mások fölött hatalmat gyakorolni. A hatalom pedig itt nyeri
el igazi értelmét, amikor az egyes emberek önmaguk fölött
gyakorolják azt. Egy naiconalista nem tesz olyat másnak, amit magának
nem tenne. Ez ugyanúgy érvényes a részvételi demokráciára is. A hatalom
gyakorlása itt valóságos önkontrollt jelent, amikor is az egyén
nem kíván más kárára gyarapodni, mások fejére taposva, vagy
vállára állva felemelkedni. A részvételi demokráciában a
közösségek vezetői nem azért válnak vezetővé, mert azok akarnak lenni,
hanem mert a bölcsességük, tapasztalatuk, látásmódjuk alkalmassá teszi,
a közösség pedig felemeli őket. Más rendszerekkel ellentétben
a részvételi demokrácia nem épít be korlátokat, nem működtet archét,
amin keresztül torzítja, manipulálja az információt mielőtt az
emberekhez eljutna. A részvételi demokrácia nem gátolja, sőt
kifejezetten segíti az információ szabad áramlását, mert az alapvető
fontosságú az emberek szabad döntései és az ebből fakadó demokrácia működésében.
A participatív demokrácia "veszélyességét" egyébként jelzi, hogy a
világ elől az Irokéz Konföderáció története annyira el van
hallgatva, hogy a Föld lakóinak többsége máig úgy tudja, hogy az
Irokéz egy indián törzs volt. Nagyban köszönhető ez persze Karl May, J.F. Cooper,
és Anna Jürgen könyveinek is.
Magyarországon egy sajátos magyar részvételi demokrácia forma
jöhetne létre, ha rehabilitálnánk a Szent Korona tant. A részvételi
demokrácia magában foglalja mindazokat az értékeket és jogokat,
ami egy valóban az emberekért létező, az ő irányításuk alatt működő
demokrácia csak jelenthet. A Szent Korona alapú alkotmány pedig
garantálja mindenki számára ezen jogok elvitathatatlanságát és
állandóságát. Ha jobban megnézzük, a részvételi demokrácia és a Szent Korona
tanon alapuló ősi alkotmányosságunk képviseli a
legbelső lényegét mindannak, ami ellen a globalizmus héjái, valamint
azok szekértolói küzdenek. Sikerrel, hiszen látható, hogy a részvételi demokrácia elméletét és lényegét milyen kevesen
ismerik. Még maga a fogalom sem volt ismert egészen a közelmúltig. Főleg azokban az
országokban hallgatják agyon, ahol a globalizmus és az azt
kiszolgáló színházdemokrácia már kellőképpen megvetette a lábát. Ha
netán mégis valamikor
arról beszélnek, hogy "vegyünk részt a döntési folyamatokban",
akkor szinte mindig arról van szó átvitt értelemben, hogy szavazzunk
arra a pártra, amelyik ezt mondja!
Ezzel szemben a valóságban minden pártnak érdekében áll, hogy távol tartsa a
szavazókat bármilyen fajta komolyabb részvételtől, és hogy a döntési
pozíciókat a saját, pártpolitikai szempontok alapján döntéseket hozó embereikkel, tölthessék fel.
Ez utóbbit pedig a kinevezések gyakorlata teszi lehetővé. Részvételi
demokráciákban pl. bizonyos vezető pozíciókba nem a mai gyakorlatnak
megfelelően kinevezik, hanem megválasztják a vezetőket. Érdemeik szerint. (Lásd:
Alapproblémák: A kinevezések gyakorlata)
A hazai pártok hozzáállása a részvételi demokráciához
A balliberális koalíció magasról tesz rá,
hogy az érdekeik mellett kiállni próbáló emberek mit gondolnak. (Kóka János: "A békákat sem szokták megkérdezni, hogy a mocsarat lecsapolják-e.") Nem
hogy részvételi demokráciáról nem beszél itt senki, de a
helyi érdekérvényesítés úgy általánosságban is ellehetetlenült hazánkban. Az
EU-s pénzeket, és állami támogatásokat pártszínek szerint osztják
szét a településeken, vagy egyáltalán nem, ergo mindenki másodrangú
állampolgár, aki nem az MSZP-SZDSZ koalícióra szavazott.
Egy párt demokráciájának szintje attól függ, hogy mennyire lapítja
le a döntéshozatali piramisát. Hogy mennyire engedi meg a párt
magja, hogy mások is beleszólhassanak a folyamatokba. Az MSZP egy
diktatórikus, egyetlen személyre épített párt, ahol csak igazodás
van. Akik kívül vannak a párton, azok az ő szemükben mind csak a
rendszer szükséges és kellemetlen velejárói.
A Fidesz is pártként kezeli a részvételi demokrácia kérdését: igaz,
hogy Orbánra építenek mindent, de már nem egyszemélyes a párt. A
döntések azonban még mindig túl szűk körben, a Fidesz hatalmi
piramisának csúcsán születnek, és a párt azonnal elüldözte maga
mellől a polgári köröket, amikor kiderült, hogy azok tevékenyen részt
kívántak venni a döntési folyamatokban.
De nem csak a nagy pártok viselkednek így. A döntési folyamatok
ellenőrzésére törekvés
a pártok legalapvetőbb tulajdonságainak egyike. A pártok
természetéből és az azokon belüli hierarchiából adódik, hogy az
igazán fontos döntéseket még a pártokon belül is csak egy szűk mag
hozza meg, mivel a belső hatalmi piramist fenn kell tartani. Minél
demokratikusabb egy párt belső döntésmechanizmusa, annál jobban nyit
kifelé is.
Viszont abban a pillanatban, hogy egy párt a polgárok részvételére kezd
támaszkodni a döntéshozatalban, azzal arányosan kicsúcsik a
kezéből az irányítás is. Azaz eleveszíti a hatalmát az
emberek fölött. Ami megmarad az a végrehajtó szerep, amivel a mai
pártok egyike sem elégszik meg. Még sosem volt olyan, hogy
egy párt azt mondta volna választás előtt, hogy mi
ezt és ezt szeretnénk nagy vonalakban, de ha az emberek szerint
más lenne a helyes út, és az nem áll szöges ellentétben az ország
lehetőségeivel, akkor semmi akadálya. Számítunk mindenkire, aki érti a
dolgát. Hát persze hogy nem volt ilyen párt. Hiszen ezzel
aláírnák a halálos ítéletüket. Az átmeneti állapotban ez a párt
egyszerű végrehajtó szervezetté válna, majd végleg megszűnne,
mert egy igazi részvételi demokráciában nincs szükség
pártokra.
A részvételi demokráciát valakinek el
kell indítani, de a pártok mai hozzáállásával ez gyakorlatilag
lehetetlen. A pártok különböznek ugyan a retorikájukban, és
stílusukban, de abban azonosak, hogy mindegyik számára fontos a
döntések, és ezzel együtt a hatalom párton belül tartása. Úgy
gondolják, hogy az ő dolguk politizálni, a miénk pedig négyévenként
szavazni rájuk, majd hazamenni.
Az alkotmánynak nevezett alaptörvényt is ennek megfelelően módosították a hazai pártok közösen, teljes konszenzussal és megszavazták maguknak a szabad mandátumot, ahol a választók és a választott képviselő közötti jogi függőség a választás után megszűnik, azaz a képviselő semmilyen tekintetben nem kérhető számon, és nem is hívható vissza. Tették mindezt a rendszerváltozás után azonnal. Ez pedig mindent elárul.
A jelenleg
a
Házban lévő összes párt bűnös azért, ami ebben az országban folyik
politizálás címszó alatt. A pártok elérték, hogy ha
valamelyik hatalomra kerül, hiába bizonyosodik be róluk, hogy ezt
pusztán az üres hazugságaiknak köszönhetik, vagy hogy az általuk
beiktatott miniszterelnök, vagy egy miniszter egy gazember, vagy
eleve alkalmatlan a posztjára, ha saját jószántukból nem
távoznak, abszolút semmit sem lehet ellenük tenni!
Ha egy
párt hatalomban van, onnan már
nem lehet kirobbantani. Nyugodtan gyökeret ereszthetnek a
parlamenti padsorokban, mert a népnek nincs semmilyen lehetősége, hogy
egy nyilvánvalóan alkalmatlan politikust, vagy pártot
eltávolítson. És igen fontos tudni, hogy az ezt lehetővé tévő
törvényeket kivétel nélkül mind a pártok politikusai hozták
meg. Maguknak.
A pártok szavazógépnek használják a népet, a két választás közötti időszak
alatt pedig védik őket az intézményrendszerben általuk helyzetbe
hozott (ti: kinevezett) hasonló gondolkodású egyének hada. Az így
kialakított kapcsolatrendszer (hálózat) tagjai biztosítják a
hatalomba került pártok számára az alkotmányos diktatúra működését.
Az alkotmányos diktatúra onnan ismerhető fel, hogy aki
része, arra gyakorlatilag nem vonatkoznak a törvények, bármit
megtehet, a végén úgyis megmenekül az igazságszolgáltatástól. A
diktatúrára úgymond veszélyes elemekkel szemben pedig minden eszköz
megengedett, beleértve a titkosszolgálati eszközöket, és koholt
vádak alapján történő eljárásokat. Az alkotmányos diktatúrában a
végrehajtó hatalom (rendőrség) csak látszólag van különválasztva a
törvényhozástól, a kinevezések révén ugyanis a regnáló hatalom
parancsait követi. A regnáló hatalom számára mindenkor elsődleges
feladat a "rendszer ellenségeinek" kiiktatása. Az alkotmányos
diktatúra végét jelzi, amikor a köztörvényes bűnözőkkel szembeni
fellépések elmaradnak, mert a rendszer ellenségei lekötik az
erőforrásokat. Ha ebben a helyzetben a hatalomban lévő párt(ok) több
erőforrást csoportosítanak át a fegyveres erőknek, akkor az
alkotmányos diktatúrából a nyílt diktatúra felé tesznek lépéseket.
Ha pedig ezt eltűri egy nép, akkor egyre szorosabbra húzzák a
nyakukon a hurkot.
Az alkotmányos diktatúra gyakorlatából következik az ország érdekeit
figyelmen kívül hagyó politizálás, az állami kitüntetések (pl. A
Heti Hetes, vagy Kunczéné kitüntetése) és a köztéri szoborállítások
gyakorlata (pl. az 56-os "vaskefe" emlékmű) ugyanúgy, ahogy a 2006 őszi szégyenletes mészárlás,
és az azt követő baloldali politizálás is. Egy részvételi
demokráciában ilyesmi sosem fordulhatna elő, mivel ott az emberek
közös akarata érvényesül.
Nibiru 2008.03.10
(Ez az írás része a Gondolatok egy új rendszerváltáshoz c. összeállításnak.)
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A jelenlegi demokráciák egyike sem működik valóságos részvételi demokráciaként
Mi az a részvételi demokrácia?- A Magyar Narancs "Beszéljék meg" című cikke
A részvételi demokrácia egy fontos szerve: a Civil Számvevőszék
Mi a részvételi demokrácia? Hogy állunk most ebben?