Szeretettel köszöntelek a ÖNSEGÍTŐK és TEHETŐSEK közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
ÖNSEGÍTŐK és TEHETŐSEK közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a ÖNSEGÍTŐK és TEHETŐSEK közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
ÖNSEGÍTŐK és TEHETŐSEK közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a ÖNSEGÍTŐK és TEHETŐSEK közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
ÖNSEGÍTŐK és TEHETŐSEK közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a ÖNSEGÍTŐK és TEHETŐSEK közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
ÖNSEGÍTŐK és TEHETŐSEK közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
14 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Az elmúlt években az online újságok egyik nagy kérdése az "építsünk saját közösségi hálózatot, vagy sem" volt. Az éberebbek érzékelték a közösségi hálózatok - különösebben a Facebook - növekvő vonzerejét. Logikusnak tűnt, hogy az online kiadványok köré is olyan közösséget szervezzenek, ahol a közös érdeklődés, vagy - helyi lapok esetében - a közös lakhely az összetartó erő. De vajon elég közösségformáló erő-e önmagában az, hogy valakikkel ugyanazt a híroldalt látogatjuk?
Mert hogy mi kell egy lapkiadónak? Közönség.
A Facebooknak van. Jelenleg 300.000.000. (300 millió).
Mi kell még? Pénz. A Facebooknak az is van.
Ahhoz képest, hogy nemrég még azon keseregtek az okosok, hogy a
Facebooknak nincs üzleti modellje, a tervezettnél egy évvel hamarabb
nyereséges lett. (Vásárolgat is ezt-azt. Próbálkozott a Twitterrel is,
végül megvette a FriendFeedet. )
Fontos még a kellő figyelem. Júliusban mind a 300 millió
Facebook-felhasználóra 5 óra 12 perc hálózaton töltött idő esett. (Sok
online újság bezetői boldogok lennének ilyen adatoktól.)
Kell még a hirdetőket vonzó célcsoport:
A Facebook felhasználóinak 66 százaléka a legvonzóbb (18-34 év)
korcsoportba tartozik.
A Facebook az elmúlt években a MySpace-szel versengő egyszerű közösségi
hálózatból összetett platformmá alakult át. Most csak csak Mark
Zuckerbergtől függ, hogy "igazi" tartalomszolgáltatóvá váljon.
Pl. az új, bármilyen weboldalba egyszerűen beépíthető kiegészítők segítségével regisztráció nélkül szavazhatunk ("lájkolhatunk") az egyes oldalakra, cikkekre, azonnal láthatjuk, kik szeretik ismerőseink közül az adott cikket, ajánlásokat, hozzászólásokat kaphatunk – tulajdonképpen a Facebook legfontosabb elemei folyamatosan az orrunk előtt vannak akkor is, amikor másfelé járunk.
A hagyományos média szemfülesebb tagjai bárhova képesek elmenni, ahol
közönséget sejtenek. Próbálkoztak a Second Life játékkal, kísérleteznek a
Twitterrel és természetesen a Facebookkal is. Nyilván mindegyik helyről
begyűjtenek valamennyi érdeklődőt, ahogy a Szigeten próbálkozó
kiadóknak is szereznek néhány olvasót, de ezek a próbálkozások eddig nem
vezettek áttöréshez. Valószínűleg a jövőben sem fognak.
Egész más lenne a helyzet, ha a Facebook saját maga szervezne "újságot".
Természetesen nem a hagyományos módon, hanem a hálózat, a közösség
erejét kihasználva. Egy megfelelő felület megnyitása után a Facebook
önkénteseket toborozhatna, akik saját környezetünkből gyűjtött
információkat dolgoznának fel.
Az elkészült cikkeket a közönség "szavazhatná fel" a címlapra. Elsősorban újságíró szakos diákokra lehetne koncentrálni, de rengeteg (és egyre több) az állás nélküli újságíró is, akik számára szintén vonzó lehetne egy ilyen megjelenési lehetőség.
Az egész
vállalkozást néhány profi szerkesztő foghatná össze.
A tartalomszolgáltatók és a Facebook szorosabb összekapcsolásával már
eddig is többen próbálkoztak. Több médiacég használja sikeresen a
Facebook
Connect
szolgáltatást. Miért ne használhatná ki
ezt az előnyt a Facebook saját javára?
Tudom, az önkéntesek által írt újság koncepciója nem újdonság. Évek óta
vannak ilyen próbálkozások - egyik sem ért el átütő sikert. Ezek a
vállalkozások azonban a semmiből indulva próbáltak nagyobb közönséget
elérni. A Facebook fordítva csinálhatná. Egy már létező, jól működő kis
közösségekből összeálló hálózatba lehetne tartalmat bedobni.
Meggyőző koncepció. Kérdés, hogy Zuckerberg is így gondolja-e?
(A bejegyzést az
Econsultancy
írása ihlette.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A dalai láma kínaiakkal twitterezik a személye ellen folytatott hamis kínai propaganda lebontása érdekében